Narrow your search
Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
FC-Sprint2 : grenzeloos leren.
Author:
ISBN: 9789085065531 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren als een pro : de beste technieken om je brein optimaal te laten presteren
Authors: --- ---
ISBN: 9789047014669 Year: 2020 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In ‘Leren als een pro’ vertellen Olav Schewe en Barbara Oakley hoe je beter kunt worden in leren. Want kost het jou veel energie om iets nieuws te leren? Begin je vaak vol goede moed, maar lukt het je niet om vol te houden? Of ben je snel afgeleid? ‘Leren als een pro’ vertelt je hoe het anders kan. Twee experts op het gebied van leren en studietechnieken geven je een snelcursus leervaardigheid, op basis van de recentste inzichten uit de psychologie en de hersenwetenschappen. Zo leer je wat je moet doen als je vastzit, hoe je zorgt voor focus, hoe je dingen onthoudt, hoe je jezelf motiveert en hoe je efficiënt teksten leest. Met de slimme strategieën in dit boek lukt het je om beter, sneller en aandachtiger te leren!


Book
Praktische cursus samenvatten.
Author:
ISBN: 9789001400163 9001400167 Year: 1997 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Praktische cursus samenvatten is een methode om snel door te dringen tot de kern van teksten voor de studie of het toekomstige beroep. In de eerste helft leren studenten tekstkaarten ('bookmaps') te maken om de essentie vast te leggen van wat zij in een tekst hebben gelezen. Een tekstkaart is een ruimtelijke afbeelding van de structuur en de kernideeën van de tekst. De tweede helft behandelt het gebruik van tekstkaarten in de dagelijkse praktijk. Tekstkaarten doen een beroep op het visuele geheugen. Daardoor zijn zij goed te gebruiken ter voorbereiding op tentamens en vormen zij een solide hulpmiddel voor mondelinge en schriftelijke rapportages. Vanuit tekstkaarten maakt de student samenvattingen en eigen teksten op basis van de gebruikte teksten. Het laatste hoofdstuk biedt de kortste complete cursus over titelbeschrijving die er bestaat. (Bron: www.noordhoffuitgevers.nl)


Book
Vertellen is nog geen trainen : over het ontwikkelen van interactieve trainingen en presentaties
Authors: ---
ISBN: 9789089650306 Year: 2009 Publisher: Culemborg Van Duuren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Mind the map : krachtige tools om leren in beeld te brengen : van mindmapping tot wordclouds
Author:
ISBN: 9789401418515 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD BiblionIn dit boek zijn verschillende inzichten, technieken en strategieën verzameld, die leerlingen ondersteunen bij de verwerking van leerstof en het kritisch nadenken over het leerproces. De strategieën zijn gebaseerd op de nieuwste inzichten vanuit de leerpsychologie. Aan de orde komen de volgende onderwerpen: theoretische inzichten, inzichten over de kracht van het noteren, zoals sketchnoting, mapstrategieën, interactieve notebooks, visualiseringstechnieken en dergelijke. Elk hoofdstuk is op eenzelfde wijze opgebouwd. Enige informatie over de techniek, overzicht van de hulpmiddelen, relaties naar digitale mogelijkheden en concrete tips en lessuggesties. Het boek wordt ondersteund met een website: www.mapthemind.be. De auteur is werkzaam in een opleidingscentrum voor docenten. Het is ontstaan vanuit de dagelijkse praktijk. Bedoeld voor het voortgezet onderwijs en hoger. © NBD Biblion - Jos Derksen


Book
Studeren kun je leren : een werkboek voor studerenden in het hoger onderwijs.
Author:
ISBN: 9026616732 Year: 1983 Publisher: Nijkerk Intro


Book
Leer als een speer.
Author:
ISBN: 9789052617312 Year: 2009 Publisher: Den Haag Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek geeft een overzicht van technieken waarmee je beter leert leren en die het leren ook leuker en sneller maken.


Book
Leren duaal leren
Authors: ---
ISBN: 9789463442121 Year: 2018 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Duaal leren is een vorm van leren op de werkplek: de leerling leert een groot deel van de competenties die op de arbeidsmarkt nodig zijn in een reële werksituatie. Het biedt een unieke mogelijkheid om op een alternatieve en evenwaardige manier te leren.Het belang van duaal leren valt niet te onderschatten. Het beoogt een ?triple win?: voor jongeren, die op een praktijkgerichte manier competenties verwerven; voor ondernemingen, die bijdragen aan de vorming van toekomstige arbeidskrachten; voor de samenleving, omdat duaal leren resulteert in een betere afstemming tussen onderwijs en arbeidsmarkt, meer gekwalificeerde jongeren, minder (jeugd)werkloosheid, meer werkgelegenheid en meer instroom van competente jongeren in knelpuntberoepen.De redacteurs van dit boek zijn nauw betrokken bij pilootprojecten over duaal leren. Zo kwamen ze tot vernieuwende denkpistes en verzamelden ze diverse praktijkvoorbeelden van duaal leren. Met dit boek reiken ze handvatten aan voor beleidsmakers en mensen die in de praktijk staan. Een vernieuwende kijk op het verwerven van competenties is cruciaal voor jongeren in het secundair onderwijs, maar ook voor studenten in het hoger onderwijs en bij levenslang leren. (Bron: www.acco.be)


Book
S.O.S. brein. Help je tiener slimmer studeren
Authors: ---
ISBN: 9789002223587 Year: 2008 Publisher: Antwerpen Standaard

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het menselijk brein staat in de media vaak symbool voor creativiteit, intelligentie en vernuft. Ieder mens voelt het spontaan aan: het brein is slim, superslim. En wie heeft een brein? Iedereen! Iedereen heeft dus potentieel om slimmer te worden. Alleen, hoe doe je dat? Recente inzichten in de werking van het brein kunnen tot een fundamentele verbetering leiden in de studiemethode van jongeren. Leren en studeren: het kan korter, het kan beter en het hoeft vooral niet lastig te zijn.


Book
De leer(r)evolutie : overleven in het agile tijdperk
Author:
ISBN: 9789462155886 9462155887 Year: 2018 Publisher: Alphen aan den Rijn Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gids voor een nieuwe manier van leren en hoe organisaties mensen hierbij kunnen ondersteunen. Leren verandert. Wil je succesvol zijn, zowel privé als op de werkvloer, dan doe je er verstandig aan mee te veranderen. Als we niet oppassen, kan gebrek aan lerend vermogen namelijk zo maar het analfabetisme van de 21e eeuw worden. Managementdenker en rasverteller Jeroen Busscher laat in 'De Leer(r)evolutie' zien waarom leren verandert, wat je dan wel moet leren en hoe je leert leren. Daarnaast gaat hij in op de vraag hoe organisaties hun medewerkers optimaal kunnen ondersteunen in het leren.

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by